Людина, інфраструктура, інтелект, технології та АПК: на які спеціальності МОН дає більше бюджетних місць

освіта

Людина, інфраструктура, інтелект, технології та АПК: на які спеціальності МОН дає більше бюджетних місць

Міністерство освіти і науки України визначило пріоритетні напрямки для розподілу бюджетних місць у вищих навчальних закладах, орієнтуючись на потреби повоєнного відновлення країни

Зміст

Про це повідомив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький в інтерв’ю «Телеграф».

Винницький окреслив п’ять ключових сфер, які отримають найбільшу державну підтримку: людина, інфраструктура, інтелект, технології та АПК.

Розвиток людського капіталу

За словами заступника міністра, перше і найголовніше — це розвиток людського капіталу. Ідеться про такі професії, як учителі, лікарі, терапевти-реабілітологи та психологи. 

«Усе, що стосується розвитку людського капіталу, — це наш пріоритет. Це вчителі, лікарі, терапевти-реабілітологи, психологи. Всі ці професії — про людину. Вчитель — це про дитину. Терапевт — це, зокрема, про ветеранів. Медицина — ми всі так чи інакше звертаємось до лікарів. Психолог — професія, яка, на жаль, стає все більш затребуваною і через війну, і через загальну зміну ритму життя», — пояснив він.

Винницький  зауважив, що всі ці спеціальності мають значну кількість бюджетних місць, також передбачені гранти. 

«І найголовніше — після завершення навчання є великі перспективи працевлаштування. Це дуже важливо», — наголосив він.

Відновлення інфраструктури

Друга група пріоритетних спеціальностей охоплює інженерні напрями, які є основою для відновлення державної інфраструктури.

«Це інженерні напрями: механічна інженерія, будівельна, хімічна, енергетична. Спеціальність «Будівництво і архітектура». Також — все, що пов’язано з транспортом, включно з авіацією. Це базові речі, які треба буде активно відновлювати після війни», — зазначив Винницький.

Природничі науки

За словами заступника міністра, важливим напрямом є також розвиток інтелектуальної інфраструктури, що включає традиційні природничі науки — фізику, хімію та біологію.

«На жаль, ці предмети непопулярні серед абітурієнтів, і це велика проблема. Ми зараз працюємо над тим, щоби зробити їх привабливішими. Бо без сильної природничої науки країна не має довгострокової перспективи», — наголосив Винницький.

Комп’ютерні науки

Не менш важливими, на переконання Винницького, є комп’ютерні науки, які залишаються одним зі стратегічних пріоритетів.

«Минулого року саме в цьому напрямі було найбільше грантів. І це логічно: є п’ять різних спеціальностей у сфері комп’ютерних наук, і Україна вже давно є важливим ІТ-центром у Європі», — пояснив посадовець.

Сільське господарство

Заступник міністра зазначив, що п’ятою ключовою сферою є сільське господарство. Ідеться про такі спеціальності як агрономія, агротехнології, агроінженерія, тваринництво, ветеринарія та садівництво.

«Без цього ми просто не можемо існувати як країна. І тут теж є бюджетні місця та підтримка держави», — підсумував він.

  • Заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький заявив, що, попри значний відтік молоді за кордон, Україна фіксує обнадійливу тенденцію: тисячі українських підлітків, які перебувають за межами країни, виявляють бажання повернутися для здобуття вищої освіти на Батьківщині.

 

Новини України